تبلیغات
مجله خودروی تخته گاز topcourse - «اکو رالی پاریس – پرسپولیس» از 13 مهرماه 93 آغاز می شود. مجله خودروی تخته گاز,تاپکورس

  • TOPGEAR-IR-PEUJEOT 308THE NEW MODEL MERCEDES BENZ CAR 2015 AND MOVIES AND PICTURES GALLERY OR SHOPPING SALE
  • TOPGEAR-IR-PEUJEOT 308INFINITI CAR THE VIEW PICTURES AND MOVIES MODEL 2015
  • TOPGEAR-IR-PEUJEOT 308FERRARI THE CHAMPION SHIP FORMOL 1 THE RALY 2013
  • THE NEW THE BEST MERCEDES BENZ COMPANYS GERMANY COUNTRY
  • BMWBMW THE RALLY CHAMPIONS THE FAST CAR CLASS 3 OR CLASS4 OR CLASS7 NEW CAR 2014
  • TOPGEAR-IR-PEUJEOT 308MERCEDES BENZ 2015 THE NEW MODELS CAR AND MY TO SEE GALLERY MOVIES AND SPEAD TEST CAR TOO RALLY FOR ISHNAYDER MAN
  • TOPGEAR-IR-PEUJEOT 308BUGATTI CAR NEW MODEL 2015 YELLOW COLOR METALIC FOR GALLERY PICTURES
  • TOPGEAR-IR-PEUJEOT 308NEW MODEL CAR PEUGEOT 308 2014 THE BEST CANECTION CARS IN THE WORLD
اسلاید 11 اسلاید 22 اسلاید 33 اسلاید 44 اسلاید 11 اسلاید 22 اسلاید 33 اسلاید 44

«اکو رالی پاریس – پرسپولیس» از 13 مهرماه 93 آغاز می شود.
چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 08:42 ق.ظCOMPANY | AMIR HOSSEINI

 

اکو رالی پاریس – پرسپولیس - paris-persepolise

برگزاری رالی پاریس تا پرسپولیس در سایه معرفی قطعات اتومبیل

رالی پاریس تا پرسپلیس قرار است مهرماه سال آینده (سال ۹۳) پس از وقفه‌ای ۴۳ ساله برگزار شود اما آنچه در برگزاری این رالی قابل تامل است آمدن نام اکو رالی است و به واسطه قطعه‌ای که سبب کاهش مصرف سوخت اتومبیل می‌شود حاصل شده‌است.


مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج.ا.ا، با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این اکورالی، معرفی جاذبه‌های ایران و رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی با صرفه جویی در مصرف سوخت است و با همکاری این کانون و  شرکت GTO فرانسه(Gran Tourism Organisation) برگزار می شود.
ابوالقاسم ایرجی، با اشاره به این که توسعه گردشگری و صنایع مرتبط با آن از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است گفت:این رالی به عنوان یک رویداد بین المللی می تواند توجه کشورهای مختلف جهان را به ایران و جاذبه های آن جلب کند. ما از این فرصت استفاده کرده و در همین راستا حدود یک ماه آینده نشت خبری اکو رالی پاریس – پرسپولیس را در پاریس و با حضور اصحاب رسانه‌های فرانسه برگزار خواهیم کرد. 
paris-persepolis اکو رالی پاریس پرسپولیس
پاسکال رستانی، مدیرعامل شرکت فرانسوی "جی تی او" نیز در این نشست مشترک گفت: همزمان با برگزاری رالی پاریس – پرسپولیس یک نمایشگاه اتومبیلرانی درفرانسه برگزار و جاذبه‌های مختلف ایران در آن به صورت عکس و فیلم به نمایش گذاشته خواهد شد و از این طریق بیش از 100 هزار بازدیدکننده نمایشگاه که عمده آنها از میان مردم اروپا و به ویژه فرانسوی‌ها هستند با ایران آشنا می شوند. 
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اکورالی پاریس پرسپولیس paris-persepolise



 
وی با بیان اینکه برای برگزاری این رالی نزدیک به دو سال برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: «اکورالی پاریس - پرسپولیس» هرچند به ‌شکل سنتی و به صورت جاده‌ای اجرا خواهد شد اما یک مسابقه‌ی رقابت در سرعت و غیره نیست، بلکه رقابتی از نوع جدید برای مصرف کمتر سوخت و رعایت قوانین رانندگی است. 
 
وی اظهار کرد: در فرانسه با شرکتی در ارتباط هستیم که وسیله‌ای را برای کلاسه کردن و کنترل سیستم سوخت ماشین تولید کرده که سبب مصرف کمتر سوخت خواهد شد، این ماشین‌ها نیز از این وسیله استفاده خواهند کرد. ضمن آن‌که برنده‌ی این مسابقه، خودروی سریع‌تر نیست، بلکه راننده‌ای است که بنزین کمتر مصرف و اخلاق رانندگی را رعایت کرده، به مقررات کشورهای میزبان احترام گذاشته و به ارزش‌های محیط زیست اهمیت داده باشد. 
 
به گفته‌ او، در این رالی 40 تا 80 خودرو شرکت می‌کنند و حضور در آن برای همه اتومبیل‌ها آزاد است و آنچه بیشتر از هر چیز در این زمینه اهمیت دارد، این است که رانندگان، سوخت فسیلی و هیربدی کمتری مصرف کنند. 
 
وی همچنین درباره‌ی ارتباط این رالی با صنعت گردشگری، توضیح داد: همانطور که از نام این رالی   پیداست، محوریت رالی پاریس- پرسپولیس که اولین همکاری شرکت "جی تی او" با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج.ا.ا نیز محسوب می‌شود، ایران است و در طول مسیر، جاذبه‌های گردشگری ایران به شرکت کنندگان و مردمی که در مسیر حرکت خودروها قرار دارند معرفی خواهد شد. 
  
شهاب مالمیر، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، نیز در بخشی از این نشست خاطرنشان کرد: در طول مسیر برگزاری اکو رالی، آشپزخانه‌ی سیاری غذاهای سنتی ایران را برای شرکت‌کنندگان رالی و مردمی که در کشورهای واقع در مسیر گذر این خودروها زندگی می‌کنند، سرو می کند که این حرکت، شور و اشتیاقی   را در میان مردم این کشورها برای آشنایی بیشتر با ایران و فرهنگ غنی کشورمان ایجاد خواهد کرد. 
 
وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است شب غذای ایرانی در وین اتریش برپا شود و در ایستگاه‌های بعدی مسیر حرکت خودروها نیز برنامه‌هایی چون شب فرش ایرانی در استانبول ترکیه و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری اجرا و اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، کاتالوگ و غیره برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران و فرهنگ و سنن ایرانی توزیع شود. 
 
وی همچنین با ابراز اطمینان از انعکاس مثبت اکو رالی در رسانه‌های جهان گفت: توریسم درمانی، توریسم ورزشی و دیگر بخش‌های صنعت گردشگری کشورمان از جمله حوزه‌هایی هستند که تحت پوشش رسانه ای این رخداد به جهانیان معرفی خواهد شد و به دلیل انعکاس گسترده در رسانه‌های جهان شاهد نتایج آن در آینده و جلب توجه مردم دیگر کشورها به جاذبه‌‌های ایران خواهیم بود. 
    
رضا حنایی، نماینده شرکت GTO در ایران هم با بیان اینکه یکی از پیام‌های اکو رالی پاریس – پرسپولیس اعلام تعداد زیاد تلفات جاده‌ای و حوادث رانندگی و ابراز تاسف از این موضوع است گفت: راننده‌های شرکت کننده در این رالی باید اخلاق رانندگی را رعایت کرده و به علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر توجه ویژه‌ای داشته باشند. 
 
وی درباره تکرار این فعالیت بین‌المللی در آینده نیز خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات و درخواست‌هایی که از سوی علاقمندان داریم در تلاش هستیم هر سال این رالی را برگزار کنیم.


گفتنی است اکورالی "پاریس-پرسپولیس" روز 13 مهرماه سال آینده مصادف با 5 اکتبر سال جاری میلادی از پاریس آغاز به کار کرده و پس از عبور از کشورهای مختلف از جمله بلژیک، آلمان، اتریش، مجارستان، صربستان، رومانی، استونی و بلغارستان، از مرز ترکیه وارد کشورمان شده و روز 24 مهرماه با برگزاری مراسمی ویژه در مرودشت (پرسپولیس) به کار خود پایان خواهد داد. 
رای نخستین‌بار اکو رالی پاریس پرسپولیس با شرکت خودروهای کم‌مصرف و با هدف رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ محیط‌زیست، مهر سال آینده برگزار می‌شود. «پاسکال رستانی»، مدیرعامل شرکت GTO برگزار‌کننده این تور با اشاره به برگزاری تور «پاریس پرسپولیس» در سال ۱۹۷۱ و خاطرات ماندگاری که در ذهن شرکت‌کنندگان مانده است، می‌گوید: «شرکت GTO تصمیم گرفت برای زنده نگه‌داشتن خاطرات آن رالی، تور پاریس پرسپولیس را برگزار کند.»
او درباره جزییات این رالی توضیح داد: «قرارداد ما با کانون اتومبیلرانی و جهانگردی که شریک اصلی ما در ایران است امضا شده و اکنون در مرحله شناسایی و انعقاد قرارداد با تامین‌کننده‌های مالی و هماهنگی برای شروع و اجرای کار هستیم.»
این رالی از تاریخ پنجم‌اکتبر ۲۰۱۴ از دروازه ورسای پاریس که محل برگزاری نمایشگاه اتومبیلرانی است شروع می‌شود و در ۱۲روز ادامه پیدا می‌کند. در اولین بخش، اتومبیل‌ها به سمت اشتوتگارت حرکت می‌کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مرحله پایانی این رقابت در تخت‌جمشید خواهد بود.
به گفته پاسکال رستانی، این اولین اکو رالی در فاصله طولانی است که در جهان برگزار می‌شود به این معنا که درجه‌بندی شرکت‌کنندگان بر اساس مصرف سوخت، رعایت اخلاق رانندگی و رعایت قوانین است.
مدیر برگزاری این رالی با اشاره به اینکه هرساله رالی‌های مختلفی در جهان برگزار می‌شود، افزود: «رقابت ما براساس نوآوری و خلاقیت پایه‌ریزی شده و مهم‌ترین مساله در این خصوص توجه جامعه جهانی به محیط‌زیست است. هم سازندگان خودروها و هم شرکت‌کنندگان و هم فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در موضوع حفظ محیط‌زیست اتفاق نظر دارند.»
او با تاکید بر اینکه این یک مسابقه ورزشی نیست بلکه یک حرکت نوآورانه و اخلاق‌مدار است، گفت: «انتظار ما این است که در این رالی۴۰ خودرو شرکت ‌کنند که مرحله اولش اکتبر ۲۰۱۲ برگزار می‌شود. و شرکت‌کنندگان از همه دنیا می‌توانند در این رالی شرکت کنند.»
بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ۲۴خودرو شرکت‌کننده در این رالی خودرو پاک (با مصرف سوخت پایین) هستند. کارخانه این خودرو‌ها به‌دنبال تبلیغ و معرفی خودروهای جدید خود هستند. این خودرو‌ها به‌دنبال جنبه‌های توریستی و ماجراجویی هستند.
خودروها از مرز بازرگان وارد ایران می‌شوند و بعد از عبور از شهرهای ماکو، تبریز، زنجان و قزوین به تهران می‌رسند و از قم به کاشان، اصفهان و در نهایت به شیراز حرکت می‌کنند.
پاسکال رستانی همچنین توضیح داد: «مسیر این رالی از جاده‌های معمولی و شرایط معمولی است تا افرادی که تجربه حضور در رالی‌های خارج از جاده را نداشتند بتوانند در این رالی شرکت کنند.»
موضوع رعایت قوانین مانند سرعت و بوق‌نزدن در تمام طول مسیر باید از سوی شرکت‌کنندگان رعایت شود و این یکی از معیارهای امتیازدهی است. او در ادامه با اعلام اینکه این یک تور خانوادگی نیست، اضافه کرد: «شرکت‌کنندگان باید تجربه رالی در مسیر‌های جاده‌ای را داشته باشند علاوه بر راننده خودرو یک نقشه‌خوان مسلط نیز با هر راننده همکاری می‌کند چراکه بیشتر این شرکت‌کنندگان این مسیرها را نمی‌شناسند و تجربه اول آنهاست.»نفرات برگزیده از نظر اخلاق و رعایت قوانین و مصرف سوخت خودرو در شیراز و تخت‌جمشید معرفی می‌شوند. او همچنین در پاسخ به این سوال که چه راهکاری می‌تواند به افزایش تورهای ورودی رالی به ایران منجر شود، گفت: «با توجه به شرایط سیاسی ایجادشده در ایران در چندماه اخیر به تعداد توریست‌های واردشده به ایران اضافه‌ شده است و ما به‌دنبال معرفی بیشتر ایران از این طریق هستیم زیرا محور اصلی این رالی معرفی ایران است.»
قرار است علاوه بر مراکز بزرگ خبری تلویزیون‌های کشورهای مسیر عبوری گزارش‌هایی از این رالی تهیه کنند. «پاسکال رستانی» گفت: «انتظار ما این است که ایران هم از این موضوع استقبال کند.» او در پاسخ به این سوال که ایران چگونه می‌تواند مقصد گردشگران و بالاخص علاقه‌مندان به رالی باشد، افزود: «اطلاعات زیادی از گردشگری ایران در کشورهای اروپایی وجود ندارد. در این زمینه دولت باید تسهیلات ویژه‌ای را در نظر بگیرد تا بتوان انتظار بیشتری برای برگزاری تورهای رالی به این کشور را داشته باشیم.»این رالی قرار است به‌صورت سالانه برگزار شود و تصمیم شرکتGTO بر این است که هر ساله نوآوری‌های جدید را در این رالی داشته باشد. او افزود: در مورد استقبال طرف ایرانی باید تاکید کرد که هم سفارت ایران در فرانسه و هم کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و هم سازمان میراث فرهنگی از این موضوع استقبال کردند و ما از این موضوع خرسندیم. او افزود: «امیدواریم این رالی یک الگوی مناسب برای برگزاری بیشتر رالی‌های کم‌مصرف یا پاک در ایران باشد.»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از chn هرسال تعداد زیادی از برنامه‌های طبیعت‌گردی برای گردشگران برگزار می‌شود، اما حدود 3 سال است که شاهد برگزاری مسابقات رالی در کشور هستیم که تحت عناوین مختلف و با وسایل نقلیه متفاوت برگزار می‌شوند. هرچند حدود یک دهه پیش شاهد برگزاری رالی "از پکن تا پاریس" نیز بودیم اما بنابر دلایلی برگزاری این رالی در کشور، طی سالهای گذشته متوقف شده‌است.

 
«ابراهیم پورفرج»، مدیر آژانس مسافرتی پاسارگاد تور با اعلام خبر برگزاری رالی «پاریس تا پرسپولیس 2» به گفت: «طی دوسال گذشته سافاری و رالی‌های مختلفی برگزار کردیم که اولین رالی «پاریس تا پرسپولیس» را سال گذشته برگزار کردیم که حدود 19 روز طول کشید و امسال دومین دور آنرا برگزار می‌کنیم.»
 
به گفته او،‌ دومین رالی «پاریس تا پرسپولیس» از 14 شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد. گردشگران از مرز بازرگان وارد کشور می‌شوند تا پس از طی مسیری که 23 روز به طول می‌انجامد، مجدد از مرز بازرگان خارج شوند.
 
 تاکنون 36 دستگاه ماشین برای شرکت در رالی «پاریس تا پرسپولیس 2» ثبت نام کرده‌اند که بیشتر آنها از کشورهای فرانسه، سوییس و آلمان هستند. البته شرکت ‌کنندگانی از کشورهای بلژیک، پرتغال، اسپانیاف و بسنی هرزگوبین نیز در این رالی حضور خواهند داشت.
 
پورفرج با اشاره به آنکه تاکنون حدود 89 نفر برای شرکت در این رالی و سفر به ایران ثبت نام کرده‌اند درخصوص هزینه حضور این گردشگران در این رالی گفت:‌ «با توجه به مسیری که برای این رالی تعریف شده و کمپ‌ها و هتل‌هایی که این گردشگران را اسکان خواهند داد، این سفر حدود 10 تا 15 هزار دلار برای هر گردشگر هزینه در بر دارد.»
 
او درخصوص مسیر برگزاری رالی «پاریس تا پرسپولیس 2» به CHN‌ گفت:‌ «این گروه رالی از مرز بازرگان وارد ایران می‌شوند و پس از بازدید از قره کلیسا و یک شب اقامت در کمپ از مسیر سهند، تخت سلیمان به کرمانشاه می‌‌رسند. سپس علی گودرز و وستگان را در مسیر خواهند داشت تا به شیراز برسند و دو شب در این شب اقامت داشته باشند. سپس آباده و اصفهان را پشت سر خواهند گذاشت و به کویر مصر می‌رسند. ازبک کوه، نور، رازمیان، خلخال و تبریز و در نهایت از مرز بازرگان خارج خواهند شد. در واقع اقامت در کمپ و هتل در مسیر برای آنها در نظر گرفته شده‌است تا در عین دیدن جاذبه‌های طبیعی کشور از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهرهایی مانند اصفهان و شیراز و کرمانشاه نیز بازدید کنند.»
 
به گفته این آژانسدار، کارانه‌هایی که برای ورود اتومبیل‌های خارجی دریافت می‌شود بزرگترین مشکل برگزاری رالی‌های اینچنینی است چراکه حدود یک و نیم برابر ارزش اتومبیل را به عنوان ضمانت باید پرداخت کرد. البته قرار است در برگزاری این رالی، سازمان میراث و گردشگری همکاری‌های لازم جهت ارسال نامه‌ای مبنی بر عدم دریافت چنین مبلغی انجام شود چراکه تمام این اتومبیل‌ها،‌ ماشین‌های مسابقه‌ای هستند.
 
پورفرج همچنین از برگزاری رالی دیگری در مهرماه خبر داد که قرار است اینبار توسط موتورسواران برگزار شود. این رالی با حضور 22 دستگاه موتور سیکلت برگزار می‌شود که 12 تا 14 روز به طول خواهد انجامید.
خودروهای کم مصرف با شرکت در اکو رالی پاریس - پرسپولیس مسیر فرانسه تا تهران را خواهند پیمود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در نشست خبری افزود: این رالی با شرکت بیش از40 خودرو با هدف رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ محیط زیست،13 مهر سال آینده از پاریس آغاز می شود و24مهر در مجموعه تخت جمشید استان فارس به پایان می رسد.

گردشگران شرکت کننده در این رالی پس از آغاز حرکت از پاریس از شهرهای اشتوتگارت، وین، بلگراد، بخارست،استانبول، آنکارا، ارض روم، تبریز، تهران و اصفهان خواهند گذشت و در آخرین روز به تخت جمشید در شیراز خواهند رسید.

وی با بیان این که اکو رالی پاریس-پرسپولیس یک بار دیگر در سال1971برگزار شده بود،گفت: این رالی به شکل رقابتی نیست، بلکه نوع جدیدی از رقابت برای مصرف کمتر سوخت و حفظ محیط زیست است.

مدیر عامل شرکت جی.تی.او فرانسه (grand tourism organisation) نیز گفت: ما برای اجرای این رالی، دو سال برنامه ریزی کرده ایم.

پاسکال روستانی گفت: شرکتی فرانسوی دستگاهی اختراع کرده است که با قرار ...



خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – چندیست که ایران در سطح داخلی و بین‌المللی در صدد برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی ، رالی و ... برآمده‌است. چنانکه آغاز مسابقات اتومبیل‌رانی در ایران به حدود 3 دهه پیش باز می‌گردد.

 
از رالی‌های بین‌المللی که تاکنون برگزار شده‌اند می‌توان به رالی تهران – داکا، تهران – بیروت، تهران – منچستر و رالی دور دریای مدیترانه اشاره کرد. در این میان کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی با وارد شدن به حوزه برگزاری رالی‌ها این مهم را یکی از وظایفی می‌داند که طبق اساسنامه‌اش به این کانون ماموریت داده شده‌‌است.
 
«ابوالقاسم ایرجی» رییس کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی صبح امروز در نشست خبری که به منظور معرفی اکو رالی پاریس تا پرسپولیس برگزار شد با اشاره به قدمت 80 ساله کانون و فعالیت‌هایی که تاکنون انجام شده‌است گفت: «عضویت کانون جهانگردی و اتومبیل‌ٰرانی در فدراسیون بین‌المللی اتومبیل رانی FTA سبب شد تا علاوه بر ماموریت‌‌هایی که در اساسنامه عنوان شده‌است فعالیت‌های جهانی را نیز داشته باشیم. از این رو برگزاری رالی‌های مختلف در برنامه‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌ٰرانی جای داده شد.»
 
او همچنین درخصوص اهداف کلی برگزاری رالی پاریس تا پرسپلیس گفت: «توسعه گردشگری یکی از اهداف مهم برنامه‌های توسعه کشور، دولت و سازمان میراث و گردشگری است از این رو فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از این فعالیت‌ها برگزاری رالی است. برگزاری رالی پاریس تا پرسپولیس هم به همین منظور بوده‌است.»
 
به گزارش CHN، رالی پاریس تا پرسپولیس از تاریخ 5 اکتبر 2014 از دروازه ورسای پاریس که محل برگزاری نمایشگاه اتومبیل رانی است شروع و 12 روز ادامه پیدا می کند.
 
"پاسکال رستانی"، مدیر عامل شرکت GTO   برگزار کننده این تور به حدود 2 سال برنامه ریزی برای برگزاری این تور اشاره کرد و گفت: «این برنامه درحالی که رالی نامیده می‌شود ولی در حقیقت یک رقابت بر سر سرعت نیست بلکه یک فرآیند جدید است که ما‌ آنرا طراحی کرده‌ایم چراکه در عین آنکه یک رالی سنتی است و در جاده برگزار می‌شود اما جدید بودن آن به دلیل رقابت بر سر کم‌تر مصرف کردن سوخت است.»
 
به گفته او، برای نخستین بار است که اکو رالی پاریس پرسپولیس با شرکت خودروهای کم مصرف و با هدف رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ محیط زیست، مهر سال آینده برگزار می شود چراکه آنها با شرکتی به نام Asistem کار می‌کنند که تولید کننده تجهیزاتی است که با کنترل کاربراتور اتومبیل این امکان را ایجاد می‌کند تا سیستم سوخت کنترل شود و مصرف سوخت کاهش یابد.
 
البته به گفته برگزار کنندگان، رعایت اخلاق رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کشورهایی که در طول مسیر قرار دارند از دیگر قواعدی است که باید در طول این رالی رعایت شود. رانندگی برای همه نوع اتومبیل آزاد است و فقط باید به گونه‌ای رانندگی کنند که سوخت کمتری مصرف شود.
 
به گزارش CHN، هرچند در سال‌های گذشته نیز شاهد برگزاری رالی تحت عنوان رالی پاریس تا پرسپولیس بودیم که از سوی مرکزی غیر از کانون جهانگردی و اتومبیل رانی برگزار می‌شد اما به گفته «رضا پناهی» عضو شرکت GTO تنها یک بار رالی "پاریس پرسپولیس" درسال 1971 برگزار شده‌است و پس از گذشت این سالها برای بار دیگر در سال 93 شاهد برگزاری این رالی خواهیم بود.
 
او افزود: «آنچه طی سالهای گذشته برگزار می‌شد سافاری بود که برای 30 یا 40 ماشین انجام می‌گرفت و البته آنکه بیشتر آنها گردشگر بودند و در صحراها گشت می‌زدند. اما رالی پاریس تا پرسپولیس تنها یک بار آن هم در سال 1971 برگزار شد و برای بار دیگر امسال برگزار می‌شود و آنچه طی سالهای گذشته شاهد بودیم تنها استفاده از نام این رالی بود.»
 
هرچند هیچیک از مسئولان برگزار کننده دلیل روشنی برای چرایی برگزار نشدن این رالی طی 4 دهه گذشته نداشتند اما اینگونه به نظر می‌رسد که ورود تجهیزات جدیدی که قرار است مصرف سوخت اتومبیل‌ها را کنترل کند انگیزه‌ خوبی شده‌است تا مسئولان کانون جهانگردی و اتومبیل رانی دوباره وارد عمل شوند و رالی پاریس تا پرسپولیس را با گذاشتن نام اکو رالی بر روی آن راه‌بیاندازند.
 
به گزارش CHN، در اولین بخش رالی پاریس تا پرسپولیس که با حضور 40 اتومبیل برگزار می‌شود، اتومبیل ها از پاریس به سمت اشتوتگارت حرکت می کنند. سپس به وین و بعد از آن به بلگراد، بخارست، استانبول، آنکارا، ارزروم می‌روند و سپس وارد ایران می‌شوند و به تبریز و تهران، اصفهان و شیراز می‌روند و و مرحله پایانی این رقابت در تخت جمشید خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ابوالقاسم ایرجی در نشست خبری اکورالی پاریس – پرسپولیس اظهار داشت: کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی از سال ۱۳۱۴ شروع به فعالیت کرد ولی ثبت آن در سال ۱۳۱۷ بود که هدف از تشکیل آن حمایت از جهانگردان در ایران و گردشگران ایرانی خارج از کشور و فعالیت‌هایی در زمینه اتومبیل‌رانی بود.


وی اضافه کرد: عضویت ایران در فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی موجب شده ماموریت‌های جهانی در این زمینه به ما محول شود لذا در این زمینه برگزاری رالی‌های مختلف را در نظر داریم و طبق برنامه ۱۳ مهرماه سال آینده تا ۲۴ مهرماه رالی پاریس – پرسپولیس را با همکاری شرکت جی تی او فرانسه برگزار می‌کنیم.


ایرجی تصریح کرد: توسعه گردشگری از اهداف مهم کشور و دولت است و ما در این زمینه فعالیت‌های مختلفی را در حال ساماندهی هستیم که از جمله آنها برگزاری رالی است. پیش‌بینی می‌کنیم کانون اتومبیل‌رانی طبق برنامه به دنبال توسعه حمایت از گردشگران باشد و البته این راه را هم باید در نظر داشت که یکی از نیازهای مهم توسعه گردشگری، اطلاع‌رسانی است.


مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی یادآور شد: در کنار این فعالیت‌ها ترجمه و صدور گواهینامه‌ها و اسناد و مالکیت اتومبیل ها و توسعه امدادخودرو کانون را در دستور کار داریم. همچنین در مورد خودروهای تاریخی چند سالی هست که شناسنامه این خودروها را طراحی کردیم اما عملی نشده است و بنا داریم این طرح را از سال آینده عملی کنیم.


وی با بیان اینکه اولین جلسه کارگروه صیانت از خودروهای تاریخی را برگزار کردیم یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های این زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور توسط دفاترمان در کشورهای دیگر بود و دیگر اولویت ما در این حوزه افزایش امنیت جاده‌ای است که اخیرا رئیس فدراسیون اتومبیل رانی طی نامه‌ای صیانت از جان مسافران و امنیت جاده‌ها را به همه کشورها ابلاغ کرده است.


ایرجی با بیان اینکه مراسم پایانی این اکورالی در تخت جمشید برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: در این رالی حداقل ۴۰ ماشین شرکت خواهد کرد و از ۹ کشور عبور می‌کنند از طرفی به علت اینکه محوریت و مقصد این اکورالی ایران است خبرنگاران تلویزیونی مختلفی در کنار ما این برنامه‌ها را پوشش می‌دهند که از این طریق اخبار جاذبه‌های گردشگری ایران نیز وارد تلویزیون‌های آنان می‌شود.


وی با بیان اینکه این رالی یک بار در سال ۱۹۷۱ انجام شد در پاسخ به این سوال که آیا کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی از افرادی که با خودرو خواهان ورود به ایران هستند و دارای مجوز می‌باشند حمایت می‌کند یا خیر، تصریح کرد: قطعا کانون از افرادی که اخذ مجوز کرده‌اند و مدارکشان تکمیل است حمایت می‌کند و نمونه مشابهی را در هفته پیش در پیرانشهر شاهد بودیم که مشکل را حل کردیم. ما در این زمینه مسئولیت داریم و بنایمان این است که حمایت ویژه‌ای از این موضوع کنیم.


ایرجی خاطر نشان کرد: این رالی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد به طوریکه برنده آن فردی است که بنزین کمتری مصرف کند و سرعت مناسب و قوانین راهنمایی و رانندگی کشورهای مختلف را رعایت کند.

وی در پاسخ به این سوال که پلاک‌های تاریخی که ماشین‌های کلاسیک ارائه شود وجود ندارد گفت: این فعالیت در سال ۸۸ آغاز شده است و آیین نامه داخلی آن تصویب شده همچنین مدل شناسنامه نیز طراحی شده و این طرح در حال حال حاضر در پلیس راهور است و البته در این راستا جلساتی را با مسئولان پلیس راهور داشتیم و امیدواریم به زودی این اتفاق عملی شود.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری این اکورالی اتفاقات فرهنگی برای معرفی ایران در سطح بین‌المللی داریم به طوری که جشنواره غذاهای ایرانی در وین و جشنواره فجر را در استانبول و برنامه‌های دیگر را برای معرفی سنت‌های ایرانی در کشورهای مختلف داریم از طرفی بروشورها و کاتالوگ‌هایی را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران طراحی کردیم که در طول مسیر اکورالی در کشورهای مختلف بین بازدیدکنندگان پخش می‌کنیم.


وی افزود: اسپانسرهایی در کنار این موضوع برای هزینه‌ها خواهند بود که هنوز قراردادها ثبت نشده است.


در ادامه این نشست پاسکال روستانی، مدیر عامل شرکت جی تو او فرانسه گفت: در حال حاضر تعداد شرکت کننده‌های این اکو رالی ۳۰ تا ۴۰ نفر هستند که علاقه‌مندی آنها به خاطر اکو رالی و رعایت مقررات کشورهای دیگر است و امیدواریم در سال‌های بعد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: خیلی‌ها مایل به بازدید از ایران هستند و در ۱۰ کشور مورد مقصد جهانگردی در مجلات فرانسوی، ایران یکی از این کشورها محسوب می‌شود لذا بسیاری از اروپایی‌ها به ویژه فرانسوی‌های مایل به بازدید از ایران هستند.

روستانی با بیان اینکه پروژه اکو رالی ۶ ماه آینده اجرا می‌شود گفت: نزدیک به دو سال روی طراحی آن کار شده است و این اکو رالی در واقع یک رقابت نیست بلکه یک برنامه و فرآیند جدیدی است و از جهت سنتی مانند رالی‌های دیگر است اما جدید بودن آن به این خاطر است که در دنیای امروز برای کم مصرف‌کردن بنزین و سوخت رقابت است که این اکو رالی در واقع مسابقه‌ای برای کمتر مصرف کردن سوخت است.
اکو رالی پاریس – پرسپولیس - paris-persepolise


آخرین ویرایش: جمعه 19 اردیبهشت 1393 12:18 ق.ظ

واکی تاکی مجاز
فروش بیسمیم دستی مجاز
خرید و فروش واکی تاکی مجاز
 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

YADAKGOL